Les Matinals: "Cases" + instal·lació "Cases al Prat"

14 maig , 10:00 h

  • Idioma: Català
  • Duració: 50 minuts
    • Serveis:

Últimes Localitats

Mostra oberta d'aquest espectacle de petit format i autònom resultat del treball amb alumnat de Secundària dins de Camins Vius

Entrada

Activitat d'accés gratuït amb reserva prèvia.

 

PROPOSTA RECOMANADA A PARTIR DELS 9 ANYS

Cases

Un projecte de Xesca Salvà i Cris Celada amb l'Institut Rosa Ribas Parellada

A què li dius casa? I a què llar? Com eren les cases del Prat al S. XX? Com s’hi vivia? Qui construïa les cases llavors? Per què hi ha tantes cases buides a les ciutats on vivim? Com sabem que una casa està habitada? Si l’habitatge és necessari, per què és un negoci i no un dret? Com sona la interperie? Com sona casa teva? Cases és una reflexió sobre la memòria dels objectes, sobre l’espai com a edificació audible i sobre el so com a material per a una arquitectura sonora. Amb aquests elements es poden construir espais emocionals i convertir l’acció/instal·lació en un “interstici social”, un espai de relacions humanes amb diversitat de possibilitats d’intercanvi on la l’actor/espectador s’ha de relacionar amb l’obra i amb tot el que ofereix.

Al Teatre L'Artesà aquesta recerca de Xesca Salvà es presenta en dos formats: d'una banda, Cases és un espectacle autònom de petit format. Tres experiències diferents entre dues persones de quinze minuts de durada cada una. Dos espectadors s’asseuen a taula i es posen uns auriculars. A partir d’aquí el so enregistrat (una barreja d’històries i d’instruccions per tal que facin accions i manipulin objectes) condueix els espectadors a una vivència particular. Actors i espectadors es confonen davant el tauler de joc: la casa.

Però a més, en el Prat de Llobregat ha estat una exploració creativa a les aules sobre la memòria de les nostres llars i dels fantasmes que habiten les cases. Una investigació sobre com són, com han estat i com podrien ser les cases a la nostra ciutat, a càrrec de les artistes Xesca Salvà i Cris Celada amb l'alumnat de l'Institut Rosa Ribas Parellada, que agafa forma en aquesta ocasió en una instal·lació interactiva que tanca aquesta mostra oberta del procés en el marc de Camins Vius.

 

Sessions: dijous 9 de maig, 18:20h i 19:20h / divendres 10 de maig, 17:20h i 18:20h / diumenge 12 de maig, 19:00h / dimarts 14 de maig, 10:00h

També us pot interessar...

Ai! La misèria ens farà feliços

22 febrer , 18:00 h

Pere Arquillué, Joan Carreras, Daniela Brown i Laura Conejero en una comèdia filosòfica amb actors, robots i unes peces de Calderón de la Barca pel mig, sobre el futur de la humanitat, cada vegada més deshumanitzada.

Camins Vius, alimentem l'ànima

Col·loqui d'Art i Educació amb Vicente Blanco

24 febrer , 17:30 h

Un espai de trobada i diàleg per al professorat i totes les persones interessades en la crüilla entre art i educació, amb l’objectiu de reflexionar sobre pràctiques artístiques aplicades a l’aula, amb l’acompanyament d'artistes.

Dijous Teatre

Cau

26 febrer , 20:00 h

Espectacle amb una escenografia immersiva impactant que, a través del llenguatge corporal i el teatre visual, contraposa el món lliure de la infantesa amb la pèrdua de valors i creences del món adult.

Comprar entrades