Aquest mes de juny és el moment a moltes escoles i espais de formació de celebrar el seu final de curs i mostrar públicament la feina desenvolupada i els i les joves que formen part de les Assignatures de Creació de L’Escola d’Arts en Viu no podien faltar-hi. Com a part dels espais de Confluències de l’oferta formativa de L’Escola, aquestes assignatures són alhora un projecte conjunt amb el Teatre L’Artesà, que és qui selecciona i aporta els i les artistes, vinculats a la pròpia programació del teatre o als seus projectes d’educació o mediació. Així, el dimecres 7 de juny l’alumnat d’aquests espais de creació van convocar les seves famílies i companys/es i van ocupar els espais del Teatre L’Artesà, oferint el seu punt de vist de la llibertat creativa i la visió de les arts en viu per part dels més joves.
A l'assignatura de Pràctiques de creació l’alumnat han treballat durant tot el curs amb el col·lectiu Big Bouncers: així, les coreògrafes i ballarines Cecilia Colacrai, Mireia de Querol i Diana Gadish les encarregades d’activar els disparadors creatius amb aquests joves d’entre 10 i 12 anys. Amb elles s’han endinsat en un procés creatiu partint de l’imaginari i metodologia de treball del col·lectiu i enfocant-se en la idea de contagi com a valor positiu: provocar una expansió, un contagi del moviment, del riure, de l'energia... Ja al mes de març vam poder veure (i viure) part del seu procés de treball, amb una presentació oberta del seu imaginari amb les seves famílies amb una mostra del treball del que havien fet fins aleshores. Ara, el passat dimecres 7 de juny van mostrar públicament als espais oberts del Teatre L’Artesà el punt d’arribada d’aquest procés de creació compartit amb les Big Bouncers, que els han portat a descobrir noves maneres de relacionar-se des del fet creatiu i en col·lectiu. Han treballat l’escolta de grup, el diàleg i la capacitat expressiva de cada cos. Han posat en diàleg el propi cos com a instrument, i els instruments musicals que els i les alumnes toquen, creant una barreja de codis i llenguatges expressius. A més, la seva creació ha intervingut espais diferents del Teatre l'Artesà, investigant les possibilitats que ofereixen els diferents paisatges a l'imaginari, al moviment i a la trobada, i elaborant així una composició que dialoga amb l’edifici del teatre i els espais que connecten l’arquitectura amb el l’entorn i el barri.
D’altra banda, l’alumnat de l’assignatura Artefactes Escènics, han treballat aquest segon semestre amb David Espinosa. Aquests i aquestes joves d’entre 13 i 16 anys havien treballat el semestre anterior amb la coreògrafa i performer Sònia Gómez i des de febrer fins a aquest final de curs han compartit espai creatiu amb aquest artista ubicat sempre entre el teatre, la dansa i les arts visuals. El grup ha realitzat un estudi sobre la construcció escènica interdisciplinària, jugant amb els diferents elements que la componen (actor-cos, espectador, espai, temps), per a explorar els límits del teatral i qüestionar la idea de representació, dramatúrgia o coreografia. Articulant els conceptes d'escala, manipulació d'objectes i la improvisació a temps real, han estat elaborant materials i narratives pròpies que sorgeixen de la relació entre tots aquests elements, la llum i el so. Així, just abans de les companyes de Pràctiques de Creació, van presentar una mostra del treball a la Sala Petita, en un joc d’objectes, ombres i improvisació.